خودنویسی ها

خودنویسی ها

اینجا پیله کرم ابریشمی ست که؛
هوای پروانه شدن در سر دارد
و
شهادت آغاز پروانه بودن است
من
یک
بچه مذهبی ام؛
و
امروز تولد امام رضا(ع) ست.


+حالا که آخر های محرم است؛
این عکس را می گذارم
به آن امید که اربعین؛
این پاهای پیاده به کربلا رسیده باشند...



+اویِ من ها و منِ او ها و بویِ باران ها
را دسته بندی کردم تا راحت تر بخوانی شان
باشد ان شاءالله باهم برای رسیدن به خدا
رمز دار اند و رمز فقط به روشن های آشنا داده می شود...

پیام های کوتاه
  • ۶ فروردين ۹۴ , ۱۲:۱۴
    آیکن
  • ۲۸ اسفند ۹۳ , ۱۷:۵۳
    آیکن
  • ۲۱ اسفند ۹۳ , ۱۳:۰۶
    آیکن
  • ۱۶ اسفند ۹۳ , ۱۹:۵۰
    آیکن
  • ۱۶ اسفند ۹۳ , ۱۴:۲۴
    آیکن
  • ۱۳ اسفند ۹۳ , ۲۲:۰۲
    روضه
آخرین نظرات

آدم خوبه انقد خوش باور نباشه...

شنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۵، ۰۷:۴۹ ق.ظ

 هر جوری میخوام

 به خودم بگم

 بابا تو اشتباه کردی

 همچین قصدی نداشته

 تو زود قضاوت میکنی

 تو...‌


 همون لحظه

 یه شاهدی از غیب می رسه...

۹۵/۱۱/۳۰
پاک باخته

نظرات  (۳)

آخر سر راه حلی که به ذهن می رسه فقط بخشیدنه!
پاسخ:
دقیقا
و بنظرم این بخشیدنی که آخرین راه هست ارزشی نداره
کاش می شد از همون اول بخشید...
۳۰ بهمن ۹۵ ، ۰۹:۲۴ سائلِ معنا

یه حدیثی از یکی از معصومین خودمون خونده بودم خیلی وقت پیش... نقل به مضمون

"هر گاه نسبت به کسی سوء ظن پیدا کردی هفتاد دلیل بیاور که تو داری اشتباه میکنی... اگر بعد از هفتاد دلیل با نفست قانع نشد... نفست را سرزنش کن که چقدر خبیثی ای نفس"

 

این حدیث خیلی جای تامل داره... به نظرم منظور این حدیث این نیست که ساده لوح باشیم و خوش بینی افراطی داشته باشیم... سخنش اینه که انسان تا اونجایی که مجبور نشد و ضرورت نداشت پا در وادی قضاوت نذاره... 

چون حوادثی که برای ما رخ میده (چه خوب چه بد) بلاخره به حول و قوه الهی هست... خدا هم هدف داره از پیش آوردن اون حادثه... اساس پیش آمد ها برای رشد انسانه... برای تعلیم انسانه... ولو یه واقعه ای باشه که انسان دلش بشکنه... یا از دوستی نامردی ببینه...

اگر به هدف وقایع آگاه بشیم میفهمیم که بهتر اینه که انسان خیلی در وادی قضاوت وارد نشه... چون قضاوت کردن ، دیگری را رصد کردن هست اما اگر حادثه را حکمت بدانیم نتیجه اش خود را رصد کردنه...

 

برای همین امام صادق فرمودن هفتاد دلیل بیاور که تو اشتباه میکنی بعد از آن اگر نفست قانع نشد... نفست را سرزنش کن...

یعنی به جای رصد کردن دیگران در وقایع ، خودت را رصد کن... مگر اینکه مجبور باشی قضاوت کنی که  اون موقع داستان فرق میکنه.....

 

پاسخ:
چقدر مفید
ممنون که وقت گزاشتید
بعد از اینکه متوجه اشتباه خودم شدم
اومدم پست ها رو پاک کنم
ولی بخاطر فرمایشات شما دلم نمیومد
ان شاءالله که دیگران هم بخونن و مثل من بهره ببرن...
سلام علیکم

ناقابل بود
اما معنوی
ان شاالله چراغ راهی باشد

معمولا اینجور موقع ها گاهی پیش میاد
باید مراقب شیطان بود

عاقبتتون بخیر بحق حضرت زهرا سلام الله علیها
پاسخ:
سلام علیکم
بسیار بسیار کتاب ارزشمندی بود
و صد البته نوشته اولش هم جای تامل داشت
ان شاءالله بتونیم بهش عامل باشیم...
واقعا شیطان خیلی خوب رخنه های نفوذ در روح آدم ها رو بلده

ان شاءالله به دعای خیر شما...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی